Alkollü İçecekler

Alkollü içecekler fermante (şarap ve bira) ve distile alkollü (votka, rakı, likör) içkiler olarak ayrılır. Bu içeceklerin kalorisi, içeriğindeki alkol oranına bağlıdır, bu nedenle porsiyonları içki türüne göre farklıdır.

Daha iyi anlamak adına birlikte ufak bir hesaplama yapalım: 1 gram alkol 7 kalori içerdiğini varsayarak alkol oranı %15 olan bir şarap tükettiğinizde (100 ml şarap 15 gr alkol içerir) 7 kal x 15gr=105 kalori almış oluyorsunuz.

Kronik bir hastalığınız yok ise, gebelik, emziklik, kilo sorununuz veya ilaç kullanmıyorsanız ölçülü bir şekilde alkol tüketebilirsiniz. Dünya Sağlık Örgütü tarafından önerilen miktar kadınlar için günde 15 gramdan az ( örnek bir bira şişesi), erkekler için günde 30 gramdan az.

Aşırı alkol tüketiminin yüksek tansiyon, karaciğer sirozu, kalp hastalıkları, kanser, şeker hastalığı, beyin hasarı gibi sağlık sorunlarına yol açabildiği kanıtlanmıştır.

Alkollü içecekler tükettiğinizde dikkat edeceğiniz hususlar:

  1. Tok mideye içmeye özen gösterin ve yavaş için.
  2. Diüretik etkisi olduğu için vücut susuz kalır, bu yüzden alkol alırken ve sonrasında mutlaka bol su tüketin.
  3. Alkol kan şekerini düşürdüğü için ertesi gün mutlaka dengeli bir kahvaltı yapın.
  4. Tükettiğiniz miktara dikkat, hem kendisi kalori hem de yanında tüketilen meze, cips, kuruyemiş gibi seçimler alınan kaloriyi yükseltir.
  5. Alkol vücut ısısını yükseltmez, aksine düşürür! Hissedilen sıcaklık, kanın yüzeye doğru akışının artması ile ciltteki sinir uçlarını ısıtması ve beyne sıcaklık algısı oluşturmasından kaynaklanmaktadır.

Alcoholic Beverages

Alcoholic beverages are divided into two groups: fermented (wine and beer) and distillates (vodka, liqueurs). The caloric intake is related to the amount of alcohol, which is why the portion varies depending on the type of alcohol.

To better understand, we make a small calculation together: knowing that 1 gram of alcohol is 7 calories, when you drink a wine with a 15% alcohol content (100 ml of wine contain 15 grams of alcohol) we take 7 cal x 15g=105 calories.

You can consume alcohol moderately if you do not have chronic diseases, not breastfeed or pregnant, no weight problems or unused medicines. The World Health Organization advises women not to drink more than 15 grams per day of alcohol (eg a bottle of beer) and to men not to exceed 30 grams per day.

Excessive consumption of alcohol can cause serious health problems such as hypertension, liver cirrhosis, cancer, diabetes, brain damage.

When you drink alcohol you need to be careful about these issues:

  1. Drink on a full stomach and slowly.
  2. Alcohol having a diuretic effect and your body is dehydrated, so while and after you drink don’t forget to drink lots of water.
  3. Alcohol lowers the blood sugar level, so the next day you absolutely have breakfast.
  4. Beware of the quantities consumed, alcohol itself is caloric and if you eat it with chips, peanuts and appetizers, increase your calorie intake.
  5. Alcohol does not heat up, on the contrary it lowers body temperament! The heat you perceive is due to the flow of blood to the surfaces that heats the extremities of the nerves on the skin and the brain recognizes it as heat.