Etiket Okuma

Yeterli ve dengeli beslenmenin yolu bilinçli tüketici olmaktır. Bunun için besinlerin etiketini mutlaka okumamız lazım.

Peki okurken neye dikkat etmemiz gerekiyor?

  • Besin etiketlerinin üzerinde yüzde kısmı bulunmaktadır. Günlük değerler, 2000 kalorilik bir diyet ile beslenen sağlıklı bir yetişkinin aldığı ortalama besin değeri seviyelerini gösterir. Burada dikkat edilmesi gereken her bireyin günlük enerji-kalori ihtiyacının değişken olduğudur.
  • Genelde besin etiketlerinde ürünlerin 100 gr üzerinden makro ve mikrobesin öğeleri değerleri hesaplanır. Örneğin 100 gr için ürün kalorisi 200 kcal dir ama ürünün paketi 400 gr olabilir. Bu durumda tüketmeniz gereken miktara dikkat edin.
  • Besinin içeriğinde bulunan malzemeler fazla olandan az olana doğru listelenir.
  • Yüksek vs düşük tuz: besinin 100 gramında 1,5 gr ve 0,6 sodyum içeriyorsa yüksek tuzludur. Besinin 100 gramında 0,3 gr ve 0,6 sodyum içeriyorsa düşük tuzludur.
  • Yüksek şekerli vs düşük şekerli: besinin 100 gramında 22,5 gr ve daha fazla şeker içeren yüksek şekerli besindir, 5 gr ve daha az şeker içeriyorsa o zaman düşük şekerli besindir.
  • Yüksek vs düşük yağlı: besinin 100 gramında 17,5 gr yağ bulunursa fazla yağ içeren, 3 gr yağ varsa az yağ içeren besindir.
  • Yüksek doymuş vs düşük doymuş yağ: 100 gramında 5 gr ve fazla yağ içeren besin yüksek doymuş yağ içeren, 100 gramında 1,5 gr ve daha az yağ içeren besin ise düşük doymuş yağ içeren besindir.