Karpuzzz

Karpuzlu Diyet

Karpuzlu diyet ile kilo vermek isteyen el kaldırsın! Sadece karpuz yiyerek zayıflamak büyük bir hata! Eveet şimdi yavaşça eller aşağıya.. Her ne kadar karpuzun içeriğinde %92 su olsada, karpuz bir meyvedir ve şeker (fruktoz) içerir. Tabiki bu ferahlatıcı meyveyi tüketeceğiz ama ölçüye dikkat! Bir porsiyon karpuzun miktarı sandığınızdan az olabilir: 4 dilim karpuz= 250 gr karpuz= 75 kilokalori içerir.

Karpuzla ilgili bilmediğiniz 7 gerçek:

  1. Karpuz glisemik indeksi yüksek bir meyve olduğu için kan şekerinizi hızla yükseltip aynı hızla düşmesine sebep olur. Bu nedenle özellikle diyabet olan bireylerde, yanında süt, peynir gibi bir protein tüketin.
  2. Domatesten 2 kat daha fazla likopen içerir. Likopen meyvelere ve sebzelere kırmızı rengini verir ve güçlü bir antioksidandır. Bu nedenle birçok kanser türünü önler.
  3. Karpuz kabuğu aslında yenilebilir ve tükettiğimiz kısmından daha fazla L- sitrulin, önemli bir aminoasit içerir. Sitrulin böbreklerimizde arginin haline dönüştürülür ve kalp ve bağışıklık sistemi sağlığı için elzemdir. Ayrıca yapılan araştırmalarla l- sitrulinin, kas ağrılarına karşı koruduğu ve spordan önce tüketiminin faydalı olduğu saptanmıştır.
  4. Karpuzun çekirdekleri yenilenebilir ve oldukça sağlıklı. Demir, çinko, protein ve lif içerir, ayrıca Cucurbocitrin adlı maddenin sayesinde ağrı ve iltihap oluşturan enzimin aktivitesini bloke eder, böbrek fonksiyonlarının düzenler ve kan basıncını düşürür.
  5. İçeriğinde bulunan yüksek miktarda suyun sayesinde elektrolit açısından zengindir ve yaz aylarında gerçekleşen sıvı kaybından dolayı halsizliği önler.
  6. Karpuz doğal bir diüretiktir, vücuttan toksik maddelerin atımını yardımcı olur. Potasyumun sayesinden kan basıncını düzenler ve böbrek sağlığı için önemlidir (taş oluşumunu önler), sodyum atımına yardımcıdır, ürik asit seviyesini düşürür.
  7. Bir porsiyon karpuz yaklaşık günlük %20 C vitamini ve %25 A vitaminini karşıladığı için bağışıklık sistemini güçlendirir, göz, cilt ve saç sağlığı için faydalıdır.

P.S. Bir dilim karpuz eşliğinde Bodrum hatırası tatil fotoğrafları Volume 3

The Watermelon Diet

Raise the hand who want to lose weight with the watermelon diet! Lose weight eating only watermelon is a big mistake! Ok, now lower your hands.. Although watermelon contains 92% water, it is a fruit and contains sugars (fructose). We can eat this fruit but be careful about the portion. A portion of watermelon is less than you think: 4 slices of watermelon = 250 gr watermelon = 75 calories

7 things you didn't know about watermelon:

  1. Watermelon is a fruit with a high glycemic level so it raises blood sugar levels quickly and lowers it at the same speed. For this reason, especially for those with diabetes, it is advisable to consume watermelon together with a protein source such as milk and cheese.
  2. It has more lycopene than tomatoes. Lycopene is a powerful antioxidant that gives vegetables and fruits red colour and prevents different types of cancer.
  3. You can eat watermelon rind and it actually contains more L-citrulline, an important amino acid, than the red pulp. Citrulline is converted to arginine in your kidneys and it is essential for the immune system and heart health. Moreover, studies have shown that l-citrulline protects against muscle pain and has benefits prior to workout.
  4. Watermelon seeds can be eaten and are very healthy. They contain iron, zinc, protein and fiber, and also contain a compound called cucurbitacin, that blocks the activity of the pain and inflammation causing enzyme, reduces blood pressure and regulates renal function.
  5. Thank to the large amount of water watermelon is rich in electrolytes and prevents fatigue due to loss of liquids.
  6. Watermelon is a natural diuretic, helps to remove toxic substances from the body. Thank to potassium content regulates blood pressure and is important for kidney health (prevents stone formation), helps sodium elimination, reduces uric acid level.
  7. A portion of watermelon strengthens the immune system, the hair, the skin and the eyes as it provides 20% vitamin C and 25% vitamin A to the recommended daily dose.

P.S. A photo from Bodrum holiday with a slice of watermelon Volume 3