Makarna

Makarna ekmek, patates, pilav gibi tahıl grubuna aittir ve içeriğinde birçok B vitamininin yanı sıra kalsiyum, çinko, demir, fosfor gibi mineraller mevcuttur. Bu yüzden makarnayı kötü bir besin olarak algılamanız çok yanlış. Önemli olan doğru miktarda tüketmek ve birlikte tüketeceğimiz besinleri bilinçli seçmek. Makarnayı doğru tüketmenin ipuçları:

  1. Tam buğday veya kepekli makarnayı tercih edelim. Beyaz undan yapılan makarnaya göre iki kat daha fazla lif içerir ve kan şekerinizi daha güzel dengeler.
  2. Bir dilim ekmek=2 yemek kaşığı makarna. Bu demek ki bir tabak makarna tükettiğinizde (yaklaşık 8 yemek kaşığı) 4 dilim ekmeğe eşdeğerdir.
  3. Makarnanın içerisinde bulunan suda çözünen B vitamininden faydalanmak için suyunu çektirerek pişirin.
  4. Aslında suçlu olan makarna değil soslar! Makarnayı yağlı, kremalı soslar ile hazırladığınız zaman kalori miktarı kat kat artar (sosların kalorisi makarnada daha da fazladır).
  5. Bir tatlı kaşığı zeytinyağı, 2 diş sarımsak, soğan, fesleğen ve rendelenmiş domatesle bir makarna sosu hazırlayın. Ayrıca protein miktarını arttırmak adına 1/2 değişim kadar kıyma veya peynir ekleyebilirsiniz.
  6. Makarnanın yanında mutlaka salata ve yoğurt bulundurun. Bu daha erken doymanızı sağlar ve tüketeceğiniz makarna miktarınızı azaltır.

Pasta

Pasta such as bread, potatoes, rice belongs to the carbohydrate group and contains numerous B group vitamins and minerals such as calcium, zinc, phosphorus, iron. For this reason, pasta should not be perceived as a junk food. The important thing is to consume it in the correct amount and choose the foods to match properly. Here are the tips to consume the pasta properly:

  1. Prefer whole grain or hard wheat. This has twice as much fiber as the pasta made with white flour and regulates the level of sugar in the blood.
  2. A slice of bread=2 tablespoons of pasta. This means that consuming a pasta dish (about 8 tablespoons of pasta) is equal to consuming 4 slices of bread.
  3. To use the water-soluble B group vitamins that are present in the paste, cook by absorbing the water.
  4. Actually the culprit is not the pasta but the sauces! When you prepare the pasta with oily creams and sauces, the caloric intake increases considerably (the caloric intake of the sauces is higher than that of the pasta).
  5. You can prepare homemade sauce with a teaspoon of oil, 2 cloves of garlic, onions, basil and grated pomor. Also, to increase your protein intake you can add meat or cheese.
  6. You eat absolutely salad and yogurt with the pasta. This will allow you to satiate yourself first and reduce the amount of pasta you eat.