Son Kilolar

Diyete başladınız, başlangıçta kilolar hızlıca gitti ama o son kilolardan kurtulamıyor musunuz? Ne yapsanız son 2-3 kiloyu veremiyor musunuz? O zaman yalnız değilsiniz: hedef kilonuza ulaşmaya çok az kaldığında kilo kaybetme hızı yavaşlar. Bunun nedeni vücudumuz, fazla kiloları attıkça, kendini korumak için daha az kalori harcamaya başlar. Peki bu zinciri kırmak için ne yapabilirsiniz?

  1. Farklı besinleri tüketin ve bir diyetisyenin yardımıyla beslenme programınızı değiştirin.
  2. Fiziksel aktivite yapmıyorsanızyapmaya başlayın, düzenli olarak spor yapıyorsanız süreyi veya spor türünü değiştirin.
  3. Acele etmeyin, son kiloları vermek uğuruna aç kalmayın, şok diyetler, size özel olmayan programlar uygulamayın. Yetersiz düşük kalorili diyetler ile kilo alarak daha da mutsuz hissedersiniz.
  4. Diyete ilk başladığınızda ki motivasyonunuzutekrar ortaya çıkartın. Hangi kilodan başladığınızı ve bugüne gelene kadar ne kadar emek verdiğinizi sakın unutmayın.
  5. Kilo koruma programına geçip bir süre diyete ara verin. Bu süreçte hem psikolojik açıdan hem de vücudunuzu dinlendirin tekrar diyete başladığınızda son 2-3 kiloyu daha kolay verebileceğinizi unutmayın.
  6. Belkide o son 2-3 kilo sizin ideal kilonuzun altında olabilir bu nedenle veremiyor olabilirsiniz. Aslında bedeniniz sağlığa kavuştu ancak siz psikolojik olarak daha da düşük bir rakama gelmek isteyebilirsiniz. Mutlaka kilonuzu diyetisyeniniz ile değerlendirin.

Weight Goals

Have you started the diet and lost many pounds quickly but you can not lose the last pounds? Despite all your efforts you can not lose the last five pounds? You are not alone! The weight loss slows down when you get closer to your goal weight. The reason is that when we lose weight, our body begins to use less calories to protect itself. So whatyou need to do toget out of the vicious circle:

  1. Change your diet with the help of your dietician and vary your diet.
  2. If you do not sport start to do, if you do sport change the frequency and type of physical activity.
  3. Don’t rush! Not fasted to lose the last pounds, do not make shock, strict and non-personalized diets. You will be unhappy with a low calorie diets and you will gain weight.
  4. Find the motivation that you had when you firts started the diet. Do not forget how much effort you have made to reach your current weight.
  5. For a while you leave the diet and keep your weight. You will rest your mind and your body, and when you restart your diet you will lose the last 5-7 pounds.
  6. Maybe you can not lose the last 5-7 pounds because they are under your ideal weight. Actually your body is healthy, but you want to lose weight only for a psychological question. Ask your dietician to evaluate your ideal weight.