Yaş Meyve VS Kuru Meyve

Her ikisi de lezzetli, her ikisi de sağlıklı, her ikisi de aynı kaloriyi içeriyor peki fark nerde mi?

Cevap: Aynı miktarda aynı kaloriye sahip değiller…

Taze meyve tükettiğinizde miktarının farkındasınız. Fakat aynı şey kuru meyve için geçerli olmayabilir. Kuru meyve tüketmeyi tercih ettiysen paketin üzerinde etiketi okuyup şeker ilave edilip edilmediğini kontrol edin! Ayrıca kurutma işlemi sürecinde besinin içeriğinde bulunan faydalı maddeler (vitamin, mineral, su) kaybedilebilir. Bu marka ve işleme göre değişir. Sonuçta, bu meyveler sanıldığı gibi güneşte değil çoğunlukla endüstriyel meyve kurutma makineleri ve yardımcı maddeler kullanılarak kurutuluyorlar!

Kurutulmuş gıdaları diyetinizden çıkarmaya hiç gerek yok, önemli olan her şeyi doğru miktarında tüketmek! Yani porsiyon kontrolünü elden bırakmamak.

Ankara’daki diyetisyeniniz yüksek hacimli gıdaları tercih ediyor, seçimleriniz mevsimindeyken taze olandan yana olsun hem gözünüz doyurun hem de daha fazla tükettiğinizi hissederek, doygunluk hissinizi arttırın. Bizden söylemesi.

FRESH FRUIT AND DRY FRUIT

Both tasty, both healthy, both the same amount of calories but where is the difference?

Answer: It has not the same amount of calories at the same size...

When eating fresh fruit you are very aware of what you are eating. This isn’t always the case with dried fruits. If you prefer to consume dried fruit you check the label to see if extra sugar was added! Also the drying process can make them lose lots of their nutritional content (vitamin, mineral and water). This differs per brand and their way of processing. These fruits are mostly dried using industrial fruit-drying machines and auxiliary materials, not the sun as you imagine!

There is no need to cut dried foods out of your diet but as with everything moderation is the key!

Your dietitian in Ankara chooses high-volume food, because increase your sense of satiety and prefer to eat fresh and seasonal fruit.